Walking to the top of Madeira

039

‘Waarom wilde ik dit ook alweer doen?’ was de eerste vraag die in mij op kwam toen de wekker ging. Ik wilde naar de top van Madeira lopen, dat had ik thuis al gezegd en vandaag moest dat gaan gebeuren. Met wat frisse tegenzin stapte ik m’n bed uit.

040

041

042

043

044

De route naar het begin van de wandeltocht was al een heerlijk opwarmertje. We kwamen diverse mini wandeltochtjes tegen naar geweldige uitzichten. Het leek wel alsof we de enige waren hier en stopten dan ook geregeld om op ontdekking uit te gaan. Hierboven zie je foto’s van een trap die ineens langs de weg staat. Tja dan heb je mijn nieuwsgierigheid aangewakkerd hoor. Het uitzicht was fenomenaal.

extra3

045

046

047

048

049

050

Eenmaal aangekomen bij het begintocht van de wandeling waren we niet meer de enige. We begonnen optimistisch aan de tocht met een flesje water in de hand. Na een paar minuten klimmen kwam ik erachter dat mijn conditie toch niet zo goed is als de meeste wandelaars die me voorbij gingen met prikstok en al. Ik nam wat tempo terug en dat ging stukken beter. De uitzichten waren bijzonder mooi en de paadjes waren op zich goed te bewandelen. Toen ik op de top aankwam was hubby allang gearriveerd. Ik slobberde m’n laatste water naar binnen en verzamelde weer wat energie voor de terugtocht.

052

053

054

055

Nadat we hadden geluncht op de berg met onze eigen boodschapjes besloten we dat, dat nog niet genoeg was. We stopten bij een beachbar en bestelden lunch nummer 2. Het was heerlijk. Verzadigd reden we weer verder naar Ponta do Sol waar we moe maar tevreden genoten van de zachtheid van het bed en een prachtige zonsondergang.