Barcelona part 2

barc31

barc30

barc29

De volgende ochtend werden we rond een uurtje of 8 wakker. We liepen na een douchebeurt richting de Lidl die zich naast ons appartement bevond. Het was hier al een drukte van jewelste, en de Spanjaarden waren dan ook flink aan het graaien in de voordeelbakken. We kochten wat producten voor een ontbijtje, en later stonden we in onze eigen rode keuken een heerlijk maaltje te bereiden. Met het zonnetje door de grote ramen genoten we van dit vullende ontbijt, hier konden we wel even op teren!

Vol gingen we op pad richting de Ramblas, de welbekende lange winkelstraat. Het rondlopen hier is gewoon al heerlijk. Op deze maandagochtend was het al lekker druk. De kraampjes probeerden met alle macht hun spulletjes te slijten bij de langslopende mensen. We sloegen rechtsaf richting Mercat de Sant Josep de la boqueria, een leuke markt met groenten, fruit, vis en vlees. Op elke hoek ruik je weer een ander levensmiddel, en het is echt leuk om te zien hoe ze de mensen naar de kraampjes proberen te slepen. Na een rondje over deze markt vertrokken wij richting de haven waar we een heerlijke Cornetto kochten en aan de waterkant oppeuzelden met het kabbelende water onder ons. Ondanks het kleine briesje dat er stond was het toch de zon die won en kon ik heerlijk zonder jas genieten van het weer. De jachten stonden prachtig te glimmen in de haven en we keken onze ogen uit.

Langzaamaan liepen we de Ramblas weer op om Placa Reial aan te doen. Een prachtig plein, met enorme palmbomen die de blauwe lucht als het ware versieren. We streken neer op een terras, bestelden een cappuccino en keken naar de voetballende jongens voor ons. We wilden nog een bakkie koffie bestellen totdat we zagen dat de duiven boven ons op het randje van het gebouw zaten en hun uitwerpselen zonder gêne naar beneden wierpen. We stonden op en besloten te vertrekken. Het was inmiddels al middag geworden, ik was snipverkouden en dit werd met de minuut erger. Omdat we nu toch in Spanje waren deden we mee met de siësta gewoonte en zo lagen we om een uur of 15.00 even plat voor een middagdutje. Het gevolg was dat we beide na 2 uur pas wakker werden, wel uitgerust! We trokken de stoute schoenen weer aan en trokken weer richting het oude centrum. We winkelden een aantal uur, kochten souvenirs, bekeken mooie kleding en liepen door naar Placa Reial voor een diner. Helaas was het restaurant waar we zaten nogal snel met de bediening en in anderhalf uur hadden we er 3 gangen in zitten. We bleven nog even lekker natafelen ondanks de blikken van de obers die ons liever zagen gaan om plaats te maken voor de volgende gasten.

Die avond pakten we al het een en ander in want de volgende ochtend vertrokken we alweer. De wekker ging rond 7.00 weer af en we aten snel een ontbijtje en gingen op zoek naar de Aerobus. Dit was nog even een karwei, maar na wat rondvragen vonden we de halte waar deze bus zou stoppen. Meer dan op tijd kwamen we aan op het vliegveld, checkten we in en vlogen we in 2 uurtjes weer terug naar Nederland. Het einde van een heerlijk weekend in Barcelona!

post bottom

Posted in TRAVEL | April 8th, 2014 8 comments

Mieke Schepens - April 9, 2014

Mooi verslag! Graag gelezen 🙂

Dina - April 9, 2014

Leuk om dit te lezen! En ook leuk om wat foto’s van Barcelona te zien. M. en ik gaan deze zomer naar Barcelona, ben benieuwd!

Eline - April 9, 2014

mooie foto’s!

Rianne - April 9, 2014

Leuk verslag! Oh en dat ontbijt op de eerste foto ziet er zooo goed uit!

Myrthe - April 10, 2014

Barcelonaaaa! Ik zou er zo kunnen wonen. Helaas voor mij dat ik geen woord Spaans spreek en mijn vriend niet zo’n liefde heeft voor Spanje als ik. Dan maar tripjes boeken die kant op zonder hem. Mag ik vragen in welk appartement jullie verbleven? Beetje betaalbaar?

Lyntje - April 12, 2014

Wij zaten in Casa-nova apartment net iets buiten het centrum. Het is net helemaal opgeknapt dus de kamer was echt prachtig met allemaal nieuwe spullen.

Wanda - April 14, 2014

Heerlijk om al die mooie dingen van Barcelona weer te zien! Die marktjes zijn ook zo leuk he? Al die verse groente/fruit en vis!

Indira - April 14, 2014

Die markt ja, dat weet ik nog zo goed van toen ik er jaren terug was!